Id: Nazwisko i imię / hasło [a-z]: Tytuł:
628 Manni Giovanni Battista. Katownie Więzienia Piekielnego Niektore Obrazami, y Przykładámi Od X. Iáná Baptysty Manni Soc. Iesu, Poczterykroć po Włosku wydanemi, Obiasnione. Potym Ná postrach y poprawę grzesznym po Polsku, z małą rzeczy odmianą Przez Iednego Kapłana teyże Societatis Z dozwoleniem Starszych wydáne. Teraz záś swieżo przedrukowane. W Wilnie, w Drukarni Akademickiey Societatis Jesu, Roku Páńskiego 1716.
629 Manni Giovanni Battista. Prawdy Powszechne abo Dowodne Nauki Chrzescianskiey Filozofii. Wybrane z Rozmyślánia Czworakiey Wieczności. Od Xiędza Iana Manni po Włosku wydane, a od X. Idziego Estrixa po Łáćinie przetłumaczone. Obudwu Societatis Jesu Kápłánow. Teraz Oyczystym ięzykiem Od I. K. G. S. G. N. Do używania pospolitszego przełozone. Roku Wćieloney Przedwieczney Prawdy 1703.
952 Manni Giovanni Battista. Katownie więźienia piekielnego zob. Bolesławiusz Klemens (Przerazliwe Echo Trąby Ostáteczney 1750).
274 Mansi Giuseppe. Pamiątka Pásterskiego áffektu przy tránslácyey z Płockiey, ná Wármińską Káthedrę w Obráźie prawdźiwego Kápłáná od oycá Jozefa Mansi kápłáná Kongregácyi S. Philipá Neryuszá nápisánym. Á od X. Andrzeiá Zaluskiego Biskupa Płockiego, Nominatá Wárminskiego przetłumáczonym Dyecezyey pozostáłey, ná znák Oycowskiey, á nigdy nieodmienney miłośći zostáwiona, i do druku Roku 1699. w Wárszáwie podána.
275 Marcos da Lisboa. Kroniki Trzech Zakonow, Postánowionych od Oycá ś. Franciszka, Pierwsza Część, Ná dziesięc Ksiąg [sic] rozdzielona. Z ktorych we trzech pierwszych opisuie się żywot, śmierć, y cudá tego Oycá ś. á w ostátnich záś śiedmiu opisuią się rozmáite spráwy, męczeństwá, smierći y cudá iego świętych uczniow. Z rozmáitych y pewnych Authorow, przez wielebnego Oycá B. Marka z Vlisbony Portogálczyká pilnie ięzykiem Portogalskim nápisána, potym przez drugą Bráćią wedle Kastylskiego, y wedle Włoskiego ięzyká; A teraz przez iednego Kápłaná z zakonu Oycow Bernárdynow z Włoskiego ná Polskie, ku pospolitemu pożytkowi Bráćiey Mnieyszych y Siostr S. Fránciszká, y inszych ludzi nabożnych y do tych trzech zakonow skłonnych, przetłumáczona y w druk podána. Zá pozwoleniem Ieo M.X. Biskupá Krákowskiego, y Przełożonych zakonnych. W Krakowie, Z Drukárniey Andrzeiá Piotrkovvczyká, Typográphá K.I.M. Roku P. 1610.
276 Maria od Jezusa z Agredy bł. Miasto swięte niedośćigłemi Taiemnicámi Ubłogosłáwione, cud cudow, przepasc łask, Wszechmocnośći, Mądrośći, Miłośći Boskiey. Zycie przedziwney Matki Wćielonego Boga, Maryi, Krolowy Nászey, Ná Oświecenie Swiáta, Kośćiołá Bożego Poćiechę i Całego Národu Ludzkiego Zbáwienie, Wielebney Maryi de Jesu Zakonu Franćiszka swiętego de Observantia Xięni w mieśćie Algreda [sic] obiawione, A teráz wyráźną Krotkośćią do druku podane przez X. Piotra Kwiatkowskiego S. J. Z pozwoleniem Starszych. W Kaliszu, w Drukarni J. K. M. Koll. Soc. Jesu, Roku Pańskiego 1731.
630 Maria od Jezusa z Agredy bł. Miasto Swięte Niedościgłemi Taiemnicami Ubłogosławione, Cud Cudow, Przepaść Łask. Wszechmocności, Mądrości, Miłości Boskiey. Zycie Przedziwney Matki Wćielonego Boga, Maryi, Krolowy naszey, na oświecenie Swiata, Kośćioła Bozego pociechę i Całego Narodu Ludzkiego Zbawienie, Wielebney Maryi á Jesu Zákonu Franciszka Swiętego de Observantia Xieni w Mieście Agreda Obiawione A teraz wyraźną krotkością do druku podane przez X. Piotra Kwiatkowskiego S. J. Z Pozwoleniem Starszych. W Lublinie, w Drukarni J. K. M. Koll. S. Jesu, Roku Pańskiego 1732.
534 Martin von Cochem? Zegluga niebieska to iest nabozenstwo Giertrudy swiętey, ktore iakoby żagle y wiosłá żegluiącym po burżliwym świátá tego morzu ludźiom od tego, ktorego Duch unośił się nád wodami, ná świát wypłyneły, y z ust sámego Chrystusa Pana. Swiętym pannom Gertrudzie y Mechtyldzie hrábiankom de Hackuborn, kśięniom zákonu S. Benedykta ná pożytek y poćiechę wszystkim w Bogu wiernym duszom do dostąpienia portu szczęśliwey wiecznośći podane są y z łáćińskiego ięzyká ná polski, przez pewną osobę przełozone. Roku Páńskiego 1736. W Poznaniu w Drukárni Akádemickiey.
277 Maryja. Marya jmię naysłodsze Przenayswiętszey Matki Bozey, nieprzebrane słodkości łáski y pociech morze, w bractwie tegoż imienia zbáwiennego, nowo w kościele Swiętego Ducha w Lublinie z władze y pozwolenia od stolice s. apostolskiey záłożonym wylewaiące. Zá pozwoleniem władzy y zwierzchności duchowney, przedrukowane. W Lublinie w Drukárni Kollegium Soc. Jesu, Roku Pańskiego 1739.
631 Maryja. Marya Imie [sic] Naslodsze Przenaswiętszey Matki Bozey, Nieprzebrane słodkośći łask y poćiech Morze, w Bráctwie tegoż Imienia Zbawiennego, Nowo w kośćiele Kátedrálnym Wilenskim z władze y pozwolenia od Stolice S. Apostolskiey żáłożonym. A od I. W. X. Mikołáiá Stephaná Pácá, Biskupá Wilenskiego ufundowanym wylewaiące. w Poznaniu, w Druk. X. Woyciechá Láktánskiego, 1689.
632 Maryja. Marya, Imię Naysłodsze Przenayswiętszey Matki Bozey, Nieprzebrane słodkośći łaski y pociech Morze, w Bractwie tegoż Imienia Zbawiennego, Nowo w Kośćiele Swiętego Ducha w Lublinie z władzy y pozwolenia od Stolice S. Apostolskiey założonym wylewaiące. Za pozwoleniem władzy y zwierzchnośći Duchowney, á dla pożytku Dusz ludzkich nowo przedrukowane. w Lublinie, w Drukárni Colleg. Soc. Jesu, 1744.
278 Matka. Matka Przedziwna w Piekarach na słuzących sobie dobroczynna, y tymże służącym sobie, zebraną ktrotko relacyą o Jey Swiętym Obraźie, y o rożnych przez tenże Obraz, wyświadczonych dobrodzieystwach. Ná pobożną cześć, y poćiechę, do druku podana. Z przydanym rożnego nábożeństwa zebraniem. Od Collegium Opolskiego y Rezydencyi w Piekarach Soc. Jesu roku 1726. W Sandomierzu, Drukarni J. K. M. Collegium Societatis Jesu.
546 Matteis Pasquale de. Anioł w Ludzkim Ciele S. Aloyzy Gonzaga, Ná przykład doskonáłego życia dany, Przez niektore Uwági, Ustawy y przykłady Cnot wybornych, Dla obchodzenia z większym pożytkiem Niedzielney Sexenny, ná Honor Tegoż Swiętego. Naprzod Włoskim, przez iednego Kapłana S.J., potym Łacinskim, á teraz Polskim językiem. Z Pozwoleniem Starszych. w Drukarni Lwowskiey Soc. Jesu, R. P. 1746.
279 Matylda św. (Mechtildis s.). Zwierciadło Duchowney Łaski, To iest: Dźiwne Cudowney Pánnie; Zakonnicy, y Xieniey Reguły Benedykta S. Zakonnic w Oetilstetynie, w Sáskiey Ziemi Mechtildzie S. W vstáwiczney Bogomyslnosci trwáiacey niebieskie Obiawienia. Do dostąpienia doskonáłośći Chrześćiáńskiey bárzo pożyteczne. Ná pięć Częśći rozdźielone. Z Przydatkiem O Zywoćie y Smierći Giertrvdy S. rodzoney teyże Mechtildy S. Siostry, y z Zywotem sámey Mechtildy S. nowo wynáleźionym. Przez W. X. Iakvba Gawatha, w Archidiaecezyey Lwowskiey Plebanâ Wizniânskiego, z Lâcinskiego nâ Polski ięzyk przetłumáczone. We Lwowie, W Drukárni Colleg: Societ: Iesv, v Sebástyaná Nowogorskiego. Roku Páńskiego, 1645.
280 Maupas du Tour, Henri Cauchon de. Zywot Czći Godney Mátki Joanny Franciszki Fremiot, Pierwszey Mátki y Zakonnice Pod Tytułem Náwiedzenia Nayświętszey Pánny Maryey, Niegdy przez Przewielebnego Iego Mći X. Henryka de Mavpas du Tovr Biskupá Anicyeńskiego Napisany, A teraz świeżo z Fráncuskiego ięzyka ná Polski Przetłvmaczony. Ktoremu przydány iest tákże Zywot Mátki Joanny Karoli de Bresiar Trzećiey Zakonnice Náwiedzenia Nayśw. Pánny. Roku 1693. w Warszawie w Drukárni Colleg: Scholarum Piarum.
599 Maupas du Tour, Henri Cauchon de. Zywot S. Franciszka Salezyvsza Biskupá y Kśiążęćiá Geneweńskiego. Fvndatora y Patryarchy Pánień [sic] Zakonnych Náwiedzenia Naświętszey P. Maryey. Z Fráncuskiego Ięzyká ná Polski przełożony, Przez I. M. P. Franciszka Ianickiego, Mieczniká Lwowskiego. y świeżo do druku podány, Przez też Zakonnice Náwiedzenia Naśw. Panny, Konwentu Wárszawskiego, pierwszego Klasztoru w Polscze [sic]. Zá pozwoleniem Zwierzchnośći Duchowney. w Warszawie, Drukował Károl Ferdynánd Schreiber, Roku Páńskiego 1683.
850 Merlo-Horstius Jakob. Ray duszy chrześciańskiey zbawiennych roskoszy pełny przez X. Krzysztofa Stanisława Gruszyńskiego Soc: Jesu z łacińskiego na polskie przełożony. W Kaliszu, Roku Pańskiego 1678.
282 Meta. Meta s. affektow przez pobozne y wybrane akty rytmem polskim z rożnemi o SS. Páńskich, officiuszámi, litániámi, y osobliwszemi modlitwámi, do tegoż celu kieruiącemi. Dlá dusz bogomyslnych do empireyskiego terminu, zmierzáiących, wydana. Zá pozwoleniem stárszych. W Lublinie W Drukárni Kollegium Lubelskiego Soc. Iesu. Roku Páńskiego 1722.
283 Meta. Meta zbawienna [współwyd.] zob. Dziardyn duchowny (1722).
284 Michałowski Ignacy Paweł. Kalendarz polski y ruski w ktorym swięta roczne, y biegi niebieskie, aspekty, wybory, czás śiánia, szczepienia, krwie puszczánia, lekarstw záżywánia, wschod y zachod Słońcá &c. należytym porządkiem położone y opisáne. Ná Rok Panski MDCCXL. Ktory iest Przestępny, á po Przybyszowym według komputu nowego Rzymskiego pierwszy, według stárego Greckiego wtory. Przez M. Ignacego Pawła Michałowskiego, filozofji y medycyny doktorá, botániki professorá, J. K. Mci uprzywileiowánego mátemátyká. Z należytą pilnośćią wyrachowany. W Krakowie w Drukárni Akademickiey.
882 Miczyński Sebastian. Zwierciadło Korony Polskiey Szkody wielkie, y vtrapienia cięszkie, ktore ponośi od Zydow Wyrażáiące Synom Koronnym Ná Seym Walny W Roku Páńskim, 1618 Wystawione. Adige seruum ad opus, quod officium eius postulat. Quod si non obaudierit, suis graua illum compedibus. Eccl: 33.
949 Miguel de Comalada. Desiderosus albo Scieszka do Miłosci Bozey y do Doskonałosci Zywota Chrzescianskiego. Dialog dźiwnie Nabożny y ućieszny: z Hiszpáńskiego ná Włoski, Fráncuski, Niemiecki, Niderlándski, Łáćinski y Polski ięzyk Przełozony. Przez Kaspra Wilkowskiego Medyka niegdy Jaśnie Oświeconych Xiąząt Radziwiłłow, Teraz zaś Dobroczynnym Sumptem tąż samą z Dezyderozym drogą idącey z Nayiaśnieyszych Krolow Jasnie Oswieconey Pierwszey w Polszcze Xięzny Przedrukowany. Roku 1747. We Lwowie, w Drukarni Pawła Jozefa Golczewskiego J. K. Mośći Uprzywilejowanego Typografa.
503 Miguel de Comalada. Desiderosus Abo Scieszka Do Milosci [sic] Bozey, y do Doskonáł’ośći zywotá Chrześćiáńskiego. Dialog dziwnie nabożny, y ućieszny: z Hiszpáńskiego ná Włoski, Fráncuski, Niemiecki, Niderlandski y Láćiński [sic] ięzyk: á potym y na Polski przełożony. Przez Gaspara Wilgowskiego [sic]. Teraz znowu do Druku podány Przez Oyca Kassiana Sakowicza, Zakonnika Religiey Greckiey. Smákuyćie y spátrzayćie iáko iest słodki Pan. Psal: 33. Cum Gratia et Priuilegio S. R. M. W Krakowie, W Drukárni Andrzeiá Piotrkowczyká, Typog. I. K. M. Roku Páńskiego 1625.
504 Miguel de Comalada. Desiderosus: albo scieszka do miłosci Bozey y do doskonałosci zywota chrzescianskiego. Dialog dźiwnie nabożny y ućieszny, z Hiszpáńskiego ná Włoski, Fráncuski, Niemiecki, Niderlándski, Łáćinski, y Polski ięzyk przełozony przez Kaspra Wilkowskiego medyka J. X. M. pana Mikołaja Krysztofa Radziwiłła &c., &c. A teraz nakładem kapłana iednego tak iako dawno znaydował się przedrukowany. Psalm XXXIII. Smakuyćie y patrzayćie iako słodki iest Pan. W Krakowie, w drukarni Akademickiey, Roku Pańskiego, 1734.
295 Mikołaj z Mościsk. Akademia Poboznosci Nie tylko Zakonnym Osobom do doskonáłośći potrzebna, ále y káżdemu do zbáwienia bárzo Przygodna. Rozdźielona ná pięć Classes, ábo Szkoł, iáko pokaże Regestr przed samą rzeczą położony. Przez W. O. Mikołaia z Mośćisk Zakonu Káznodźieyskiego, przedtym w Roku Páńskim 1628. Wydana. A teraz powtore ná Iasney Gorze Częstochowskiey Za Dozwoleniem Przełożonych Przedrukowana. Roku Páńskiego 1722.
999 Mikołaj z Mościsk. Medytacye abo Rozmyślania o Smierći, Sądzie Bożym, Czyscu, Piekle y mękach jego zob. Nauka Dobrego y Szczęśliẃego Umierania (1675).
418 Mikołaj ze Skalbmierza. Drogi troiakiey Społćierpienia, Pogrzebu y Wniebowzięcia Błogosłáwioney Pánny Máriey nowa pamiątka. Te Drogi pomienione, podobne są do drog Męki Páńskiey na Kálwáriey, kształtem Ierozolimskim wymierzonych. Przydane są Rozmyślania, Náuki, Hymny, Modlitwy, Koronki, dla wygody większey w nabożeństwie. Przez X. Mikołaia Skarbimierzá, Zakonu S. Franćiszká de Obser. Diffinitorá Provincie Poloniae Gwardiana Kalwariyskiego. Z dozwoleniem Stárszych.
633 Mikołajski Stefan. Chwała Boga w Troycy Iedynego, y Swiętych Iego. Pieśniámi y Zbáwiennemi Náukámi z Pismá Swiętego y z Doktorow Swiętych zebránemi. Przez Xiędzá Stefana Mikołayskiego, Proboszcza Jordanowskiego y Czarnodunáieckiego, Plebana w Łętowni, zá Dozwoleniem Zwierzchnośći Duchowney do Druku Podana, Samemuz Bogu y Przeczystey Maryey Pannie Dedykowana, Dla pożytku Wiernych osobliwie Páráfiánow swoich. W Krakowie, w Drukárni Dźiedźicow Fráńćiszka Cezárego I. K. M. y I. M. X. Biskupa Krak: Xiążęcia Siew: Ord: Typ: Roku Pańskiego, 1727.
285 Miske Ludwik Jerzy. Troisty wzor doskonałosci w chwalebnym Trzech Zakonow fundátorze, seráfickim oycu S. Franciszku od Boga Swiátu pokazany, á w tey Kśiążeczce, ku czći tegoż jedynego w Troycy S. Boga. Sposob żyćia ná Swiećie bez świátá, to iest Trzeci Zakon S. Franciszka, názwány Pokutuiącym, kroćiuchno wyrazony: przez iednego (ostatniego) z Pierwszego Zakonu S. Franciszka Bráći Mnieyszych Conventualium kápłáná z dozwoleniem Zwierzchnośći Duchowney do Druku podany. Roku po zá WItáŁYM [sic] z nIebá ná śWIát Wzorze DoskonaŁośCi 1736. Druk. Akádemiy Poznanskiey.
744 Miske Ludwik Jerzy. Zwierciadło Przykładnosci, to iest: Swiątobliwy Zywot Wielkiey Słvzebnice Boskiey S. Iadwigi przed tym Polskiey, y Sląskiey Xięzny, á teraz Osobliwey Patronki, Sławnego Klasztorv Trzebnickiego dla Zakonnic S. Cystercyenskiego Zakonv Nayszczodrobliwszey Fvndatorki przez X. Ludwika Miske Swiętey Theologiey Doktorá, Regentá Poznáńskiego, y Definitorá Prowincyey Zakonu Bráći Mnieyszych Swiętego Franciszka Conventualium Napisany, y przez Drukárską Prásę przed oczy Łáskáwych Czytelnikow z Dozwoleniem Starszych Wystawiony. Roku Páńskiego 1724. w Krakowie, w Drukárni Ianá Domáńskiego I. K. M. Typográfá.