Id: Nazwisko i imię / hasło [a-z]: Tytuł:
224 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie roznego nabozenstwa ku większey czći i chwale Najświętszego w Troycy S. Jedynego Boga y Nayświętszey Panny Maryi niepokalanie poczętey Matki Bozey. Tákże rożnych Swiętych Pátronow y Patronek, Godźinkámi, Litaniámi y innemi nabożnemi modlitwami odnowione. Teraz záś dla wygody dusz Chrześćiáńskich do druku podane. Roku Páńskiego 1744. W Krakowie. W drukarni Michałá Dyászewskiego, J. K. Mći Typografá.
253 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie rożnego nabożeństwa niegdy przez J. O. X. Konstancyą Lubomirską kasz. krak. h. w. k., a teraz nowo reformowane z wielą przydatkow rożnego nabożeństwa Jaśnie Oświeconey Xiężnie Jeymośći z Tarłow Lubomirskiey podkomorzyney wielkiey koronney p. p. o. dobrodzieyce. W Warszawie w Drukarni Collegium Societatis Jesu Roku P. 1724. Nakładem Iana Tłuszkiewicza Intr. Warsz.
254 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie rożnego nabożeństwa niegdy przez Jaśnie O. X. Konstancyą Lubomirską kasztelanową krakowską, hetmanową wielką koronną dla Duchownego pożytku sporządzone. A teraz nowo przedrukowane z wielą przydátkow á miánowićie Rożáńcá. Roku Páńskiego 1730. Kosztem Kazimierza Gałeczki Bibl. J. K. M. Warszawie, w Drukárni J. K. M. y Rzeczy-Pospolitey Schol. Pia[r]u[m], 1730.
255 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie roznego nabozenstwa, ku większey czći y chwale Naywyższego w Troycy S. Jedynego Boga y Nayswiętszey Panny Maryi Niepokalanie poczętey Matki Bożey, także rożnych swiętych pátronow, y pátronek, godźinkámi, litániámi, y innemi nabożnemi modlitwámi odnowione, a niegdyś przez ś. p J. O. Konstancyą Lubomirską kasztelanową krakowską, hetmanową wielką koronną &c. do druku podane, teraz zaś świeżo dla wygody dusz chrześćiáńskich przedrukowane. W Krakowie, W Drukárni Micháłá Dyaszewskiego, J. K. Mci. Typografa, Roku Páńskiego 1741.
257 Lubomirski Hieronim Augustyn. Manifestum Cellsissimi Domini Hieronymi Augustini S. R. I. Principis Lubomirski Comitis in Wisnicz & Iarosław Castellani Crac. Magni Exercituu Poloniae Ducis.
258 Lubomirski Stanisław Herakliusz. Proznosc Y Prawda Rady, z Łáćińskiego w Polskim Języku Wyrazona. przez Jakuba Kazimierza Rubinkowskiego Natenczas Komissarza y Administratora Cełł. J. K. Mśći komor wodnych Landowych. Przedrukowana w Poznaniu w Drukarni J. K. M. Collegium Societatis Jesu Roku Páńskiego 1739.

Przed tytułem: Stanisława Lubomierskiego [sic] Xiążęćiá Rzymskiego Marszáłká wielkiego Koronnego

259 Lubomirski Stanisław Herakliusz. Rozmowy Artaxessa y Ewandra. W ktorych polityczne, moralne, y naturalne uwagi zawarte, wedle podanych okazyi. Tak iako mowione własnie były, prawdźiwie wyráżone są. Spisane. S. L. Nakłádem Ianá Andrzeiá Minichá, Bibliopoli I. K. M. W Warszawie, w Drukárni Collegij Schol. Piarum, Roku Panskiego, 1694.
260 Lubomirski Stanisław Herakliusz. Tobiasz Wyzwolony To Iest, Xiegi Tobiaszowe, Z Pismá Swiętego ná Wiersz Polski Przelozone, Y Dwunastą Osmorymowych Piesni Wyrazone Przez S. L. R. P. 1683. w Warszawie, W Drukárni OO. Scholarum Piarum.
261 Lucanus Mаrcus Annaeus. Pharsalia po polsku przetłumaczonego Lukana, albo raczey Woyna Domowa między Pompejuszem a Caezarem Rzymskiemi wodzami. Z łacinskiego na oyczysty język przez Woyciecha Stanisława Chroscinskiego J. K. Mci Sekretarza w Roku Panskim 1690 przełożona. Drukowano w Oliwskim klasztorze przez Jana Jakuba Textora.
263 Luis de Granada. Exercycia albo Zabawy duchowne ná Siedm Rozmyslánia Porannych y Tyleż Wieczornych rozdzielone przez W. O. Ludwiká z Gránaty [sic] Zakonu Káznodzieyskiego po Hiszpáńsku napisane. Potym z tego na Włoski, z Włoskiego na Łáćinski, á náostatek teraz świeżo ná Polski Ięzyk przez iednego Karmelitę Bossego Prowincyey Polskiey przetłumáczone. W Lublinie w Drukárni Collegij Soc. Iesu. Roku Pánskiego 1688.
264 Luis de Granada. Przewodnik Grzesznikow, Przez Wielebnego X. Lvdwika de Gránáde Zakonu Dominiká Swiętego po Hiszpánsku nàpisany. Przez Iednego Kápłáná, ná polski ięzyk dla pożytku dusz pobożnych. Przetłvmaczony. w Lvblinie w Drukárni Collegij Societatis Jesu, Roku Páńskiego 1687.
265 Luther Martin. Katechism [współwyd.] zob. Kancyonał, To jest: Pieśńi chrześćiáńskie (1697).
912 Łaski Jan. Com[m]une incliti Polonie Regni priuilegium co[n]stitutionu[m] [et] indultuu[m] publicitus decretorum approbatoru[m]q[ue]. cum no[n]nullis iuribus ta[m] diuinis q[uam] humanis p[er] Serenissimum principe[m] et d[omi]n[u]m dominu[m] Alexa[n]drum deigratia Regem polonie magnum duce[m] Lithwanie Russie Prussieq[ue] d[omi]n[u]m et herede[m] [et]c. Non tamen in illud ipsum priuilegiu[m] sed motu p[ro]prio regio serenitatis sue p[er] adhortatione[m] p[ro] i[n]structio[n]e Regnicolaru[m] proq[ue] regni eiusde[m] ac iustitie statu feliciter dirige[n]dis eide[m] priuilegio a[n]nexis [et] ascriptis. Manda[n]teq[ue] sacra eadem Maiestate accuratissime castigatis.
626 Łazowa Konstancja z Jundziłłów. Nabozenstwo z Różnych approbowanych Kśiążek w jedno Z wyborem y pilnośćią, Przez Jasnie Wielmozną Jey Mość Panią P. Konstancyą z Jundziłłow Łazową Kasztelanową Mscisławską zebrane. Y pod teyże samey J.W. Imść P. Imieniem, dla pożytku y wygody wiernych Chrystusowych, Za pozwoleniem Zwierzchnośći Duchowney, pierwszy raz z druku wychodzące Roku Pańskiego 1753. W Wilnie, w Drukarni J. K. M. WW. XX. Franciszkanow.
624 Łącki Tomasz. Katechizm Abo Nauka o Wierze, Nadźiei, Miłośći, Sakramentach, y powinnośćiach sprawiedliwośći Chrześćiańskiey, Dla wygody tak owych, ktorzy chcą zrozumieć te rzeczy, ktore człowiekowi Chrześćiańskiemu wiedźieć należy: jako y owych, ktorzy innych nauczać maią, zebrana. Przez W. X. Tomasza Łąckiego, Soc. Jesu Theologa, A po zeyśćiu świątobliwym Autora wydana, drugi raz przedrukowana Roku Pańskiego 1748. W Wilnie, w Drukarni Akadem. Societatis Iesu.
625 Łęczycki Mikołaj (Lancicius). Pobudki do Wiárowánia się grzechu śmiertelnego, y drog prowádzących do niego przez Wielebnego Xiędzá Mikołaia Lancycego Societatis Jesu spisáne, Przedtym po Łáćinie Z dozwoleniem Starszych, á teraz po Polsku przedrukowáne. W Wilnie, w Drukarni Akademickiey S. I. Roku 1705.
249 Łosiowic Michał. Pastwa Słowa Bozego, Ná sławnych cudownym Bogárodźicy P. Obrázem Łąkách Brátyáńskich zebrána: A ku pośiłkowi Chrystusowych Owieczek y Wygodźie Pásterzow ich do Druku podána Przez X. M. Michała Łosiowica, Zakonu S. Fránćiszká, Prowincyi Wielkopol. Reformatá, Zá Dozwoleniem Stárszych Częsc I. W ktorey śię záwieráią Kazánia ná Niedźiele y Swiętá Sábáoth. Thorunii, Nakłádem Jáná Chrystyaná Laurerá, Anno 1706.
251 Łosiowic Michał. Residencia Pana nad Pany i Swiętego nad Swiętemi abo Kazania, O taięmnicach [sic], naukach i czynach Christusa Pana W Rezidencii Maiestatow i Panow Polskich Warszawie czynione przez X. M. Michała Łosiowica, Zakonu S. Franciszka Prowincii Wielopolskiey Reformata. A za dozwoleniem Starszych do druku podane, Roku Panskiego M.D. CC.XIII. Tom pierwszy[–Tom wtory]. W Toruniu Drukował Jan Nikolai 1713.
252 Łubieński Władysław Aleksander. Swiat We Wszystkich Swoich Częsciach Większych Y Mnieyszych To Iest: W Europie, Azyi, Affryce Y Ameryce, W Monarchiach, Krolestwach, Xięstwach, Prowincyach, Wyspach, Y Miastach. Geograficznie, Chronologicznie Y Historycznie Okryslony [sic] Opisaniem Religii, Rządow, Rewolucyi, Práw, Zwyczáiow, Skárbow, Ciekáwośći, y Gránic káżdego Kráiu, z Autorow Fráncuskich, Włoskich, Niemieckich, y Polskich zebránym Przyozdobiony. Przez X. Włádysławá Łubieńskiego Scholastyká Krákowskiego, Kanoniká Gnieznieńskiego, Proboszczá Infułatá Łáskiego. Tom. I. Roku M D CC XL. Do Druku Wrocłáwskiey w Sląsku Akademii Societatis Jesu, Dla ciekáwego á nie proznuiącego oká Polskiego Podany.
266 Madaliński Wojciech. Inwentarz Constitvciy Koronnych Od Roku Páńskiego, M. D. L. Aż do Roku M. DC. XLIII. Vchwalonych. Przez Woyciecha Madalinskiego In Ordinem Alphabeti do Roku 1632. zebrány, A teraz znowu Przez Iana Dzięgielowskiego, Az do Roku 1643. z popráwą dostátecznie przypisány. W Warszawie, W Drukárniey Piotrá Elertá, I. K. M. Typogr: Roku, 1644.
267 Madaliński Wojciech. Inwentarz Constituciy Koronnych od roku Páńskiego M. D. L. az do roku M. DC. XLIII. uchwalonych. Przez Woyciecha Magdalenskiego [sic] in ordinem alphabeti od roku 1632 zebrany. A teraz znowu przez Iana Dziegielowskiego az do roku 1643 z poprawą dostátecznie przypisany. W Warszawie, w Drukárni u wdowy y dźiedźicow Piotra Elerta, I. K. M. typopr. [sic] Roku Páńskiego 1661.
268 Maimbourg Louis. Historya o Krucyatach Ná wyzwolenie Zięmie Swiętey, Przez X. Ludwika Maimburga Societ. Iesv, Przedtym Fráncuskim ięzykiem Opisana, A teraz ná Polski Przez W.X. Andrzeia Wincentego z Unichowa Ustrzyckiego, Proboszcza Kátedrálnego Przemyskiego, Przełozona. Roku Páńskiego, 1707. W Krakowie, W Drukárni Fránćiszká Cezárego, I.K.M. y I.M.X. Biskupá Krákowskiego Xiążęćiá Siewierskiego; tákże Przesławney Akádemij Krákowskiey Ordynáryinego Typografa.
269 Maimbourg Louis. Historia schismy Greckiey od pierwszych iey początkow, áż do zguby Páñstwá y Miástá Carogrodzkiego doprowadzona. Z poważnych pisárzow, miánowićie Greckich wyięta. Dla wierney Informácyi Moskiewskiey Monarchiy y cáłego narodu Ruskiego, z Fráncuskiego ięzyká ná Polski przełozona. Zá dozwoleniem Starszych. W Zamosciu, w Drukarni Akademickij [sic], 1698.
271 Makowski Adam. Wzywanie Do Modlitwy Codzienney, przy Ofierze Swiętey; Za Lvdzie Rodzące, Podrożne, Woiuiące, Więźnie, Chore, Konáiące, y Zmárłe po wszytkim Chrześćiáństwie. Przez W. X. Adama Makowskiego, Societatis Iesu. Z dozwoleniem Stárszych y Vrzędu Duchownego. w Krakowie, W Drukárni Frànćiszká Cezárego, Roku 1640.
950 Malczewski Adam. Zegarek Czyscowy Albo Za Dusze w Czysciu ćierpiące Codźienne Godźinki, ná dostąpienie W ostatniey żyćia wybijaney, Swiętego w Bogu dokonania Wierny Pektoralik. od Jedney Pobożnośćią znaczney Pani Złożony y używany, á po Jey śmierći dla wszystkich ná śmierć pamiętnych, Publikowany. Y teraz powtóre z przydatkiem modlitw za konających, kosztem pewney urodzeniem, umiejętnośćią y pobożnośćią zaszczyconey Damy, á w swoich dolegliwośćiach na Dusze w Czyscu ćierpiące pamiętney, do rozdania po Parafiach bez zapłaty Przedrukowany. Zá dozwoleniem Zwierzchnośći Duchowney. Roku Pańskiego 1754. W Wilnie, w Drukarni J. K. M. WW. XX. Franciszkanow.
954 Malczewski Adam. Zegarek Czyscowy Albo Zá Dusze w Czyscu Cierpiące Codźienne Godźinki, ná dostąpienie W ostátniey życia wybiiány, Swiętego w Bogu dokonánia Wierny Pektoralik. od Iedney Pobożnością Znáczney Pani Złożony y używány. A po Iey śmierci, dlá wszystkich ná śmierć pámiętnych, Drukiem Wydany. Zá dozwoleniem Zwierzchności. Roku Páńskiego 1750. W Poznaniu w Drukárni J.K.M. Collegium Societatis Jesu.
721 Malczewski Adam. Zegarek Czyscowy Albo Zá Dusze w Czyscu Cierpiące Codźienne Godźinki ná dostąpienie W ostatniey żyćia wybiiány, Swiętego w Bogu dokonánia Wierny Pektoralik. Od Iedney Godnośćiámi Zacney, Pobożnośćią Znaczney Pani Złożony y używány. A po Iey śmierći, dla wszystkich ná śmierć pamiętnych, Drukiem Wydany. Zá dozwoleniem Zwierzchnośći. Roku Pańskiego 1744. W Poznaniu, w Drukárni J. K. M. Collegium Societatis Jesu.
802 Małowieski Adam. Gemmae Selectiores Magnae Pietatis ac Devotionis ca[n]dore Splendentes, Ex Locupletissimo Sacerdotum, ac Clericorum Thesauro Depromptae, Omniumq[ue] piè ac dignè Christum sumere cupientium vsui A Rd. Adamo Małowieski Canonico Regulari Lateranen: Praeposito Błonensi Accommodatae, Anno D[omi]ni 1690. Varsaviae, Typis Collegij Scholarum Piarum.
272 Manifest. Manifest woiewodztw y powiatow W. X. Litewskiego. Przez delegowanych Ichmośćiow panow p. posłow do Wilna zgromádzonych w Trybunale W. X. Litewskiego dńia 14. Augusta záńieśiony w Roku 1698.
273 Manni Giovanni Battista. Prawdy powszechne, abo dowodne nauki chrzescianskiey filozofii. Wybrane z Rozmyślania czworakiey wieczności. Od Xiędza Iana Manni po włosku wydane. A od X. Idziego Estrixa po łaćinie przetłumaczone. Obudwu Societatis Jezu kapłanow. Teraz oyczystym iężykiem [sic] od I. K. G. S. G. N. do uzywania pospolitszego przełozone. Roku Wćieloney Przedwieczney Prawdy. W drukarni Collegium Warszawskiego Societatis Jesu, 1728.