Id: Nazwisko i imię / hasło: Tytuł [a-z]:
995 Sarnicki Stanisław. Debno Sive De Origine Gentis Et Insignium Eius zob. Sarnicki Stanisław (Descriptio Veteris Et Novae Poloniae 1585).
80 Delicje. Delicie Niebieskie W Honor Nayświętszey Troyce Obfituiące Z Nabożnych modlitew, strzelistych áfektow, Bogomyślnych Kontemplácyi z Przestrogámi zbáwiennemi do doskonáłośći żyćia Swiątobliwego. Zachecaiące [sic] y Ná Dni tygodniowe Rozłozone Z Łáćinskiego ná Polskie Przetłumaczone Z Dozwoleniem Zwierzchnośći. Roku Páńskiego 1733.
150 Hermanni Jan (Hermani). Delicye Krolow Chleb Stołu Panskiego, Pospolitemu wiernych Dobru ku częstemu, zá zdániem Chrystusa y Kośćioła iego bárdzo Swiętemu y zbáwiennemu uzywaniu podany. Przez X. Jana Hermanniego zakonu Societatis Iezu theologá. Zá dozwoleniem Starszych. W Krakowie U dziedźicow Krzysztofa Schedla I. K. M. Typ., Roku Pańskiego 1677.
495 Wiązkiewicz Paweł. Delicye nieba y ziemi serc ludzkich serce Chrystus Jezus swiatá Zbawiciel, przez reflexye duchowne, Afekta, ná Wćielenie y Národzenie jego Nayświętsze: oráz przez morálne uwági albo náuki, pod rożnemi miłosci tytułami pezentowany. y do gorętszego śiebie kochánia, wdźięcznym chrześćiáńskim sercom zalecony. Przez X. Paulina od S. Andrzejá; Scholarum Piarum Roku Panskiego 1723. W Warszawie w Drukárni J. K. M. WW. OO. Scholarum Piarum.
220 Kranitz von Wertheim, Georg. Delicye Zięmie [sic] Włoskiey, Abo Prawdźiwe, y istotne Opisánie, co tylko we Włoskich Kráiách, po Wálnych á Głownych Miástách, y w káżdym mieyscu, od Stárożytnośći, Kośćiołow, Páłácow, Pyrámid, Ogrodow, Nagrobkow, &c. y inszych wielu, do widzenia godnych, znáyduie się Raritet. Z Doskonáłym Drog, y odległośći (iednego od drugiego) Miástá, Miásteczká, Wśi, Austeryey, etc. okrysleniem. Przytym y Opisanie Monety, Káżdemu Ciekáwemu w czytániu powabne, y Peregrynántom w te tám Kráie, zbyt wygodne, potrzebne y pożyteczne. Przez iednego Anonima, z Niemieckiego ná Polski, przetłumaczone ięzyk: Z doskonalszym przydátkiem y Opisániem niektorych Mieysc.
909 Sarnicki Stanisław. Descriptio Veteris Et Novae Poloniae Cum Divisione Eiusdem Veteri Et Nova. Adiecta est vera & exquisita Russiae Inferioris descriptio, iuxta reuissionem Commissariorum Regiorum. Et Liuoniae iuxta Odoporicon exercitus Polonici redeuntis ex Moschovia. Author Ad Lectorem [2 dystychy Author Ad Lectorem [2 dystychy]... At modo quo cernas dat tibi Sarnicius. Anno a Iesu Christo nato 1585.
503 Miguel de Comalada. Desiderosus Abo Scieszka Do Milosci [sic] Bozey, y do Doskonáł’ośći zywotá Chrześćiáńskiego. Dialog dziwnie nabożny, y ućieszny: z Hiszpáńskiego ná Włoski, Fráncuski, Niemiecki, Niderlandski y Láćiński [sic] ięzyk: á potym y na Polski przełożony. Przez Gaspara Wilgowskiego [sic]. Teraz znowu do Druku podány Przez Oyca Kassiana Sakowicza, Zakonnika Religiey Greckiey. Smákuyćie y spátrzayćie iáko iest słodki Pan. Psal: 33. Cum Gratia et Priuilegio S. R. M. W Krakowie, W Drukárni Andrzeiá Piotrkowczyká, Typog. I. K. M. Roku Páńskiego 1625.
949 Miguel de Comalada. Desiderosus albo Scieszka do Miłosci Bozey y do Doskonałosci Zywota Chrzescianskiego. Dialog dźiwnie Nabożny y ućieszny: z Hiszpáńskiego ná Włoski, Fráncuski, Niemiecki, Niderlándski, Łáćinski y Polski ięzyk Przełozony. Przez Kaspra Wilkowskiego Medyka niegdy Jaśnie Oświeconych Xiąząt Radziwiłłow, Teraz zaś Dobroczynnym Sumptem tąż samą z Dezyderozym drogą idącey z Nayiaśnieyszych Krolow Jasnie Oswieconey Pierwszey w Polszcze Xięzny Przedrukowany. Roku 1747. We Lwowie, w Drukarni Pawła Jozefa Golczewskiego J. K. Mośći Uprzywilejowanego Typografa.
504 Miguel de Comalada. Desiderosus: albo scieszka do miłosci Bozey y do doskonałosci zywota chrzescianskiego. Dialog dźiwnie nabożny y ućieszny, z Hiszpáńskiego ná Włoski, Fráncuski, Niemiecki, Niderlándski, Łáćinski, y Polski ięzyk przełozony przez Kaspra Wilkowskiego medyka J. X. M. pana Mikołaja Krysztofa Radziwiłła &c., &c. A teraz nakładem kapłana iednego tak iako dawno znaydował się przedrukowany. Psalm XXXIII. Smakuyćie y patrzayćie iako słodki iest Pan. W Krakowie, w drukarni Akademickiey, Roku Pańskiego, 1734.
833 Żelechowski Benedykt. Digestvm Ivris Saxonici Provincialis, Partibus Sex comprehensum, Et nouis Expositionibus, atq[ue] cum Iure Communi conciliationibus claris, ad omnium, praesertim qui Forum agunt, vsum communem, illustratum. Cum Indice duplici, Titulorum, et Rerum ac Verborum locupletissimo. Operâ Benedicti Zelechowski, V. I. Doctoris, Canonici Zamoscensis, & in Academia Iuris Professoris Ordinarij. Cum Gratia, et Priuilegio S. R. M. Zamosci, In Typographia Academiae, Anno D[omi]ni 1643.
808 Ostorodt Krzysztof. Disputatio Christophori Ostorodi, Wider Georgen Tradeln, beyder rechten Docktorn, vnd der stadt Augspurg Syndicum. Von Der Gottheit des Sohns Gottes, vnsers Herren Jesu Christi, vnd des Heiligen geistes. Zugleich auch Von Der reinigung vnser suenden durch Jesum Christum. In welcher disputation das Iudicium des Doctoris, welchs er ueber die Confession Christophori Ostorodi, die alsbald nach der Vorred zufinden, gestellet hat, gruendlich wider gelet [sic] wird. I Tim: 2. 5. [2 wersy] 2 Cor: 5. 19. [2 wersy]. Zum andern mal gedruckt, Zu Rackaw Durch Sebastian Sternatzki, Anno 1625.
784 Drews Jan. Distractiones Itinerantium Piae, Jucundae, Eruditae, cum Valido Praesidio Divorum Caelitum Et Elencho Itinerum ad praecipua Loca Orbis Terrarum, Suppeditatae Piis Et Curiosis Viatoribus à R. P. Joanne Drews S. J. Pruteno–Varmiensi. Ad vitandum taedium, lucrandu[m] Tempus, & feliciter conficienda Itinera. Secunda Editio duplici Corollario aucta. Brunsbergae Typis Collegij Societatis Jesu Anno MDCCVIII.
567 Dni. Dni Piętnascie Dnieiącey Swiątobliwośćią Jutrzenki, Jaśnie Wielmożnemi Jmieniami Hrabi ná Kodniu y Wisznicy [Ignacego] Sapiehy y Anny z Hrabiow Krasickich Sapiezyny Czesnikow Wielk. Xięstwa Litt. &c. &c. Obiasnione, to iest Nabozenstwo do S. Oyca y Patryarchy Dominika Fundátorá Zakonu Kaznodźieyskiego, oraz Konfraternij pod Tytułem Nayś. Maryi Panny od Zwyćięstwa albo Rożancowey. Ná wzbudzenie ku temu Swiętemu gorętszego w Wiernych Chrystusowych Nabożeństwa, ná piętnaśćie Wtorkow rozporządzone. Od S. Stolicy Apostolskiey potwierdzone y hoynemi z Skárbu Chrystusowego Odpustámi nadáne. Za dozwoleniem Starszych przy staraniu WW. Braći Zakonu tegoż przedrukowane. Roku ktorego Słońce Spráwiedliwośći Swiát w grzechach ćiemny oświećiło 1742. We Lwowie, w Drukarni Pawła Jozefa Golczewskiego J. K. M. Uprzywil. Typografa.
84 Drexel Jeremias. Droga do wiecznosci, abo Dwánascie znákow Przeyrzenia do nieba. Przez W. Oycá Hieremiasza Drexelliusza Soc. Iesu, Láćinskim ięzykiem wydána, á teraz ná Polski przez iednego kápłaná tegoż Zakonu przetłumaczona. Z dozwoleniem starszych. Roku 1632.
699 Świrczyński Antoni. Droga Do Zbawienia Przez rozumne rosporządzenie życia doczesnego, Wedle Oświecenia y Powołania Boskiego Wyprostowana Wszystkim Zbáwienia swego szczerze szukaiącym Przez X. Antoniego Swirczynskiego Societatis Jesu Oznaymiona Powtornie zaś do Druku Podana. W Lublinie w Drukarni J. K. Mci Collegium Soc: Jesu, Roku 1746.
455 Świrczyński Antoni. Droga do zbáwienia przez rozumne rosporządzenie żyćia doczesnego, wedle Oświecenia y powołánia Boskiego wyprostowana, wszystkim zbáwienia swego szczerze szukáiącym przez X. Antoniego Swirczyńskiego Societatis Jesu oznaymiona. Przed tym w Drukárni Lwowskiey, á teraz w Akádemickiey Wileńskiey S. J. Roku P. 1723.
103 Franciszek Salezy św. (Franciscus Salesius s.). Droga do zycia poboznego przez S. Franciszka Salesiusza, Biskupá y Xiążęćiá Geneweńskiego, Fundatora Pánien Zakonnych Náwiedzenia Naświętszey Panny Fráncuskim iężykiem opisána. A przez X. Iana Kazimierza Denhoffa, Opátá Mogilskiego, po Polsku przełożona y do druku podána. W Krakowie, W Drukárni Franciszka Cezarego, I. K. M. typogr., Roku Páńsk. 1679.
571 Droga. Droga Krzyza Pana Jezusowego, To iest Nabozenstwo Ktore kiedy kto nábożnie odprawi, Otrzyma te Odpusty, Ktore otrzymuią nawiedzaiący mieysca święte w Jeruzalem. Tak pozwolili niektorzy OO. SS. Papieże, á O. S. Papież Klemens XII. to potwierdził, y odprawować zalecił. Z dozwoleniem Zwierzchności Duchowney, wydrukowane. W Lublinie, w Druk. J. K. M. Colleg. Soc. Jesu, R. P. 1749.
635 Morawski Jan. Droga przed Bogiem, Smierc Swiętych abo Dysposycya na smierc dobrą, Náuką S. Theologii i pobożnemi z Pismá Swiętego i z Oycow SS. mianowićie Swiętego Augustyna affektami, tákże SS. Umieraiących, przykładámi, Obiasniona naprzod po Łaćinie, a potym po Polsku. Przez X. Jana Morawskiego S. J. Roku Bogá w Ciele ludzkim śmiertelnego 1698. W Poznaniu, w Drukárni Collegium Societatis Jesu.
402 Drogi. Drogi Cierniowe Abo Modlitwy Serdeczne. Rozdzielone ná Táiemnice Męki Páná nászego Jezusa Chrystusa. Nietylko ludziom pospolitym ále y Kápłanom, Zakonnikom, ktorzy Modlitwę Rozmyślánia czynią: bo tu o niey są sposoby, y Náuki dźiwnie potrzebne. Z Włoskiey Ksiąszki bardzo nabożney prztłumaczone. Z Dozwoleniem Stárszych. W Druk: Wdowy Lukasza [sic] Kupisza I. K. M. Typ: Roku Páńskiego 1655.
457 Szyrma Antoni. Drogi depozit do domu wiecznosci wniesiony od Iasnie Wielmoznego Iego Mośći Pana Stefana Mikołaia na Tykoćinie, y Tyczynie hrabi ná Ruszczy Branickiego woiewody, y generała Ziem Podlaskich Branskiego, Bielskiego, Krosienskiego, Ratyńskiego, &c. starosty. A przy Przenieśieniu ciała tegoż Iegomośći z Kośćiołá Tykoćińskiego WW. OO. Bernardynow do Krakowskiey S. Piotra Bazyliki Societatis Iesu. w Roku 1711 Mieśiąca Lipca dńia 27. przez X. Antoniego Szyrmę Soc. Iesu Załobnym Kázaniem opisany. Typis Monasterij Supraslensis Ordinis S. Basilij Magni, 1713.
418 Mikołaj ze Skalbmierza. Drogi troiakiey Społćierpienia, Pogrzebu y Wniebowzięcia Błogosłáwioney Pánny Máriey nowa pamiątka. Te Drogi pomienione, podobne są do drog Męki Páńskiey na Kálwáriey, kształtem Ierozolimskim wymierzonych. Przydane są Rozmyślania, Náuki, Hymny, Modlitwy, Koronki, dla wygody większey w nabożeństwie. Przez X. Mikołaia Skarbimierzá, Zakonu S. Franćiszká de Obser. Diffinitorá Provincie Poloniae Gwardiana Kalwariyskiego. Z dozwoleniem Stárszych.
90 Drzewo. Drzewo Zywotá Wiecznego Przenayświętsze Jezusa Serce Przez Zbawićiela samego, w Instytućie S. Franciszka de Sales, pod Tytułem Náwiedzenia Nayśw: Panny Zakonnic Zasadzone. A od Oycá S. Klemensa XI. w Roku 1717. wielkiemi Odpustámi temu Bráctwu nádánemi, do Kaplicy pomienionych Zakonnic Powagą Pasterską Introdukowane, Zaś roku dopiero 1737. do Kośćiołá Eryguiącego się pod Tytułem Nayświętszego Serca Pana Jezusa osobliwą Bullą Oycá S. Klemensa XII. Konfirmowane; Y przez też Zakonnice dla Duchownego wiernych pożytku do Druku Podane. w Wilnie w Drukárni J. K. M. Akademickiey Soc. Jesu, Roku Pańskiego 1739.

Przed tytułem: Zyie Jezus.

598 Jabłoński Jacek. Drzewo Zywota z Raiu Naprzod ná Gorze Jerozolimskiey Kálwáryi, złośliwą ręką potym ná Gorze Łysiec Przez Ręce Swiętego Emeryka Krolewica Węgierskiego, Roku Pańskiego Tyśiącnego szostego, Przesadzone; Nieustánnemi Cudami, y Łáskámi kwitnące, w wszelkich przypadkách ludzkich zdrowy Owoc, Poćiech y Rátunku, rodzące; Pod strażą Zakonikow [sic] Oyca S. Benedykta Kongregácyi Polskiey Benedyktyńskiey, zostáiące, Teraz Nowo Historycznie Opisáne, Przez X. Jacka Jabłonskiego, Tegoż Klasztoru S. Krzyża Professa, Proboszczá S. Michała w Słupi, Ná zgłodniáły ludzki áppetyt, y ná pośiłek pospolity, do Druku Podane. MnIe śIę tyLko przynaLeży szCzyCIC VV krzyżV Páná naszego IezV ChrIsta ZbáVVICIeLá ná Gorze Lysey, Ad. Galat: 6. w Krakowie, w Drukárni Jákubá Mátyaszkiewiczá, J. K. M. y J. O. JMći X. Biskupá Krákowskiego, Xiążęćiá Siewierskiego, Ordynáryinego Typografá.
993 Franciszek Salezy św. (Franciscus Salesius s.). Duch Wnętrzny Zakonnic Náwiedzenia Nayświętszey Pánny, Fundowánych ná Gorze Kálwáryey. Od świętego ich Zakonodawce [sic] y Fundatorá im podány zob. Maupas du Tour, Henri Cauchon de (Zywot S. Franciszka Salezyusza 1683).
989 Duma. Duma nabozna. Swiat dusze nie ućieszy, ále sam Pan Bog zob. Bolesławiusz Klemens (Przerazliwe Echo Trąby Ostáteczney 1750).
424 Skibicki Stanisław. Dusze pod ćieniem drzewa żywota ukrzyzowanego Iezusa siedzącey z ranami, i boleśćiámi iego nabożna zabáwá. Gdźie się to osobliwie na uwagę podaie iako Syn Boży wźiąwszy ná się grzechow ludzkich przewinienie od gniewu nas Boga Oycá swoiego, i od karánia sprawiedliwośći iego samym sobą zastępował. Przez X. Stanisława Skibickiego Societatis Iesu zakonnika. W Kaliszu W Koleium Soc. Jesu, Roku Pánskiego 1685.
523 Załuski Józef Andrzej. Dwa miecze kátolickiey, w Krolestwie Orthodoxeyskim odśieczy, przeciwko nátárczywym pp. Dyssydentow polskich, zamáchom, Jeden defensive, drugi záś offensive się máiący, y snopek ruty Fasciculum myrthe, gorzkich; (wygnáncow Práwowiernych, w Páństwách Akátolickich) persekucyi, wyrażáiący to iest Bron obosieczna od impetycyi polskich Dyssydentow, we 2. częśćiách wyrażona. W 1. Częśći. (1.) Sto z okładem rácyi, Konfederácyą Wárszáwską zbijáiących: y (2.) Replika; ná Kompilácyą Praw y wolnośći Dyssydentow polskich w Krolewcu roku 1720. wydáną. W 2. Częśći (3.) Zbior wszytkich Státutow, Praw, Edyktow, Konstytucyi Seymowych, y Synodálnych przećiwko Heretykom ferowánych. (4.) Specyfikácya wszytkich zdrad, sedycyi, zámieszánia, y innych kryminálnych ákcyi, od Heretykow w Polszcze popełnionych. (5) Opisánie ćiężkich persekucyi; od Kátolikow, w Páństwách Dyssydenckich ponieśionych; y Praw surowych przećiwko nim ferowánych. Z przydatkiem rożnych w podobney máteryi Skryptow y Frágmentow. Z okkázyi Memoryału Jmieniem Krolá Angielskiego, od Jego Ablegatow; J. K. Mći Roku 1731. Podánego. Zá rozkazem y Sumptem I. O. Xćiá I. Mći biskupa Krakowskiego, do druku podana. W Warszawie w Drukárni J. K. Mci y Rzeczyp. Schol. Piarum. MDCCXXXI.

Przed tytułem anagram nazwiska autora: Cephasi ZeLosivij

565 Długosz Franciszek Ksawery. Dwor Pana Nieba y Ziemie Bractwo Przenayswiętszey Troycy Przez X. Franciszka Długosza S. Th. Kan: Penit: Proboszczá Bractwa Troycy SSS. Káthedralnego Lwowskiego. Wystawione Roku P. 1702. Z Przydatkiem nowych Godźinek o Bogu Oycu Synu Bozym y Duchu S. o Męce Chrystusowey y zá umárłych. Teraz świeżo Przedrukowáne, Także z przydátkiem. z Pozwoleniem Zwierźchnośći w Lublinie SS. Drukarni Koll: Soc: Jezu Roku 1721.
1004 Drużbicki Kasper. Dyscypliny duszne To iest rozmaite sposoby karania, ponizania i kształtowania dusze naszey przed Maiestatem Boskim zob. Reflexie O Miłosierdziu Boskim (1690) – Reflexie XXIV. O Milosierdziu Boskim (1730).