Id: Nazwisko i imię / hasło [z‑a]: Tytuł: Miejsce i rok wydania:
710 Nicolai Heinrich (Nicolai Henricus). Miscellanearum exercitationum Decas secunda. In qua maximam partem Physiologica et interdum theologica disquiruntur, sententiarum Fundamenta ostenduntur, et obstantia debitis reso[lu]tionibus amoventur. Disputatoriis Gymnasmatibus in Gymnasio Dantiscano decursa. Praeside [...] Ad Amplissimum Senatum Rigensem perscripta. Gedani, Georgio Rhetio, typographo exscripta 1637. Gdańsk, druk. Jerzy Rhete II, (1636-1637).
711 Nicolai Heinrich (Nicolai Henricus). Miscellanearum exercitationum Decas tertia. Universam Philosophiae moralis generalem partem, quae Ethice vocatur, exhibens. Materias ejus e liquidis fundamentis deducens, et obstantia debitis resolutionibus infringens. Disputatoriis Gymnasmatibus in Gymnasio Dantiscano decursa. Praeside [...] Ad Amplissimum Senatum Thoruniensem perscripta. Gedani, Georgio Rhetio 1638. Gdańsk, druk. Jerzy Rhete (II), 1638.
3125 Nicetas z Paphlagonii (IX/X w.). Zywot Swiętego Ignaciusa Pátriárchy Konstántinopolskie[g]o, z Nicety Gręckiego [sic] Autorá ná Polskie przełożony. Przez Joachima Morochowskiego, Episkopa Włodźimierskiego y Brzeskiego. W Zamosciu, W Drukárniey Akádemiey, Roku Páńskiego 1623. Zamość, Druk. Akademii Zamojskiej, 1623.
1841 Nędza z Biedą. Nędza Z Biedą Z Polski Precz Idą. [Drzeworyt z wyobrażeniem Nędzy z 6 dzieci, Biedy, Śmierci i Szatana w głębi – w ramce całej]. [Pod tym wiersz:] Jákieśi to páłuby były niecnotliwe, Nędzá z Biedą, ledwie nas zostáwiły żywe. Ze wszytkiego odarły co iedno wźiąć mogły, A wżdy sie widzę sámy, máło co wspomogły. Biedá nieśie smáćiská [sic], Nędzá w koszu dźieći, Dyabał [sic] był po tym w Polscze, niech do piekłá leći. Wędruy Lárwo z Mászkárą do Włoch ná ślimaki, Pobierz z sobą pokrzywy, osty, y pszonnaki [sic]. Mamy Zyto, Pszenicę, ná pytel we Młynie, Będżie tu u nas roskosz o świętym Marćinie. B. m., b. r. (po 1609). (Wydanie A).
2709 Nędza z Biedą. Nędza z Biedą z Polski Idą, W obec [sic, winno być: W obce] y nieznáiące ich Narody, Ktorym ná szczęsliwą Waletę; ieden z stárodawnych Pòètow w wiekopomne czásy tákie przypisuie Elogium. Jákieśi to Páłuby były niecnotliwe, Nędzá z Biedą: ledwie nas zostáwiły żywe. Ze wszystkiego odárły co ieno wźiąć mogły, A wzdy sie widzę same máło co wspomogły. Biedá nieśie szmáćiská, Nędza w koszu dźieći, Diábel [sic] był potym w Polszcze niech do piekłá leći. Wędruy Larwo z Mászkárą do Włoch ná ślimaki, Pobierz z sobą pokrzywi [sic], osty y pszennáki. Mámy Zyto, Pszenicę ná pytel we młynie, Będźie tu u nas roskosz o Swiętym Márćinie. B. m., b. r. (Kraków, ok. 1730?). (Wydanie G).
2710 Nędza z Biedą. Nędza Z Biedą Z Polski Idą / Ktorym Na Szczęsliwą Waletę, Ieden z starodawnych Poetow w wiekopomne czasy tákie przypisuie Elogium: Jakieś to Pałuby były niecnotliwe, Nędza z biedą: ledwie nas zostawiły żywe. Ze wszytkiego odarły co ieno wziąć mogły, A wzdy się widzę same mało co wspomogły. Bieda niesie szmaciska, Nędza w koszu dzieci. Diabeł był potym w Polszcze niech do piekła leci. Wędruy Larwo z Maszkarą do Włoch na ślimaki Pobierz z sobą pokrzywy, osty y pszennaki. Mamy Żyto; Pszenicę na pytel we młynie, Będzie tu u nas roskosz po swiętym Marcinie. B. m., b. r. (ok. 1770?). (Wydanie K).
2711 Nędza z biedą. Nędza z biedą z Polski idą. B. m., b. r. (ok. 1780?). (Wydanie L).
2714 Nędza z Biedą. [Nędza z Biedą z Polski idą]. B. m., b. r. (Kraków?, po 1650?). (Wydanie D).
2715 Nędza z Biedą. Nędza Z Bieda [sic], Z Polski Idą. [Pod tym drzeworyt z wyobrażeniem Nędzy z 6 dzieci, Biedy, Śmierci i Szatana w głębi – w ramce uszkodzonej]. [Pod drzeworytem wiersz:] Iakieśi to Páłuby były nie cnotliwe, Nędzá, z Biedą, ledwie nas zostáwiły żywe. Ze wszytkiego odárły, co iedno wźiąć mogły, A wżdy sie widzę sámy máło co wspomogły. Biedá nieśie smáćiská [sic], Nędzá w koszu dźieći, Dyabał [sic] był po tym w Polscże, niech do piekłá leći. Wędruy Lárwo z Mászkárą do Włoch ná ślimaki, Pobierz z sobą pokrzywy, osty, y pszonnaki [sic]. Mamy Zyto, Pszenicę, ná pytel we Młynie, Będżie tu u nas roskosz o świętym Marćinie. B. m., b. r. (ok. 1630?). (Wydanie B).
2716 Nędza z Biedą. Nedza [sic] Z Biedą Z Polski idą. [Pod tym drzeworyt z wyobrażeniem Nędzy z 6 dzieci, Biedy, Śmierci i Szatana w głębi – w ramce uszkodzonej]. [Pod drzeworytem wiersz:] Iakieśi to Páłuby były nie cnotliwe, Nędzá z biedą, ledwie nas zostáwiły żywe. Ze wszystkiego odárły co iedno wźiąć mogły, A wżdy się widzę sámy máło co wspomogły. Biedá nieśie smáćiská [sic], Nędzá wkoszu [sic] dźieći, Diabał [sic] był po tym w Polszcze, niech do piekłá leći. Wędruy Lárwo z Máskárą [sic] do włoch [sic] ná ślimaki, Pobierz z sobą pokrzywy osty, y pszennaki. Mamy Zyto Pszenicę ná pytel wemłenie [sic], Będżie tu u nas roskosz o śwętym [sic] Marćinie. B. m., b. r. (przed 1650). (Wydanie C).
2726 Nędza z biedą. Nędza z Biedą Z Polski Idą, Którym na szczęśliwą Waletę, ieden z starodawnych Poetow w wiekopomne czasy takie przypisuie Elogium. Jakiesi to Pałuby były niecnotliwe. Nędza z Biedą: ledwie nas zostawiły żywe. Ze wszystkiego odarły co ieno wziąć mogły, A wżdy się widzę same mało co wspomogły. Bieda niesie szmaciska Nędza w koszu dzieci, Diabeł był potym w Polszcze niech do piekła leci. Wędruy Larwo z Maszkarą do Włoch na ślimaki Pobierz z sobą pokrzywy, osty y pszennaki, Mamy Zyto, Pszenicę na pytel we młynie, Będzie tu u nas roskosz o Swiętym Marcinie. [Linia] W tym Roku. B. m., b. r. (ok. 1785?). (Wydanie M).
2727 Nędza z Biedą. Nędza z Biedą z Polski idą, W obce y nieznáiące ich Narody, Ktorym ná szczęśliwą Wáletę, ieden z Starodawnych Poetow w wiekopomne czásy tákie przypisuie Elogium. Jákieśi to Páłuby były niecnotliwe, Nędzá z Biedą: ledwie nas zostáwiły żywe. Ze wszytkiego odárły co ieno wźiąć mogły, A wzdy się widzę same máło co wspomogły. Biedá nieśie szmáćiska, Nędzá w koszu dźieći, Diabeł był potym w Polszcze niech do piekłá leći. Wędruy Lárwo z Maszkárą do Włoch na ślimaki, Pobierz z sobą pokrzywy, osty, y pszennaki. Mamy Zyto, Pszenicę ná pytel we młynie, Będźie tu u nas roskosz o Swiętym Márćinie. B. m., b. r. (Kraków, ok 1700?). (Wydanie F).
1078 Neutralitas. Neutralitas Regiomontana [...] Fr. B. a. liber. Baro a Dohna. Joh. Truchses a Wetzhausen. Mart. a Wallenrodt. And. a Kreytzen. Typis Anno 1627. B. m., b. r. (Królewiec, 1627).
1079 Neutralitas. Neutralitas Regio Montana. Menso Julio 1626 [...]. B. m., b. r. (Królewiec, 1627).
2015 Neutralitas. Neutralitas Regio-Montana. B. m. (Królewiec), 1627 (w kolofonie).
2613 Neunachbar Johann, Fabricius Stephanus. Aphorismi Theologici, De Ipsius Theologiae Natura et Constitutione, Quos In Gymnasio Thoruniensi ad disputandum proponit M. Johannes Newnachbar, Eccles. Senior et Gymnas. Prof. Respondente Stephano Fabricio, Seidna Transylvano. A. O. R. M. DC. LXVIII. D. 29. Febr. horis matutinis. Thorunii excudit Joh. Coepselius Gym. Typotheta. Toruń, druk. Jan Coepselius, (1668).
699 Neunachbar Joannes. Disputatio theologica de gloriosa Christi resurrectione. Ex verbis Psalm 16§10. Non derelinques animam meam in Inferno [...] Quam [...] publice ac placide ventilandam proponit [...] Respondente Christiano Bojo Rügenwaldia Pomerano [...] d [29] Maji, Anno 1664 [rz.]. Thorunii, Typ. Mich. Karnall 1664 [rz.]. Toruń, druk. Michał Karnall, 1664.
700 Neunachbar Joannes. Disputatio theologica de tremendo S.S. Trinitatis mysterio. Ex trisagio [gr.] Angelorum, Esaie VI. v. l.2.3. Quam [...] publice ac placide examinandam proponit [...] Respondente Bartholdo Christkenio Rügenwaldia - Pomerano [...] Anno 1664. d. [23] Augusti [...]. Thorunii, Typ. exscripsit Michael Karnall (1664). Toruń, druk. Michał Karnall, (1664).
701 Neunachbar Joannes. Erotemata theologica de angelis bonis et malis. Quae [...] sub praesidio [...] ad diem 30 Septemb. anni 1661 [rz.] in inclyti Thorun. Lycei Auditorio Majori publicae ac placidae ventilationi exponet Daniel Orthlinigius Gryphiomonte - Pomer. Aut. et Respondens. Thorunii, excud. Mich. Karnall (1661) [rz.]. Toruń, druk. Michał Karnall, 1661.
702 Neunachbar Joannes. Evangelisches Catechismus-Ubung nach Anleitung aller, und jeder Sonn- und Fest-täglichen Evangelien durch das gantze Jahr also eingerichtet [...] Der Evangelischen Gemeine zu St. Marien in Königl. Stadt Thorn vorgetragen. Jetzo auff Begehren zum Druck übergeben, und in zwey Theile sambt einem Anhange abgetheilet. [Th. 1-3]. Franckfurt und Leipzig, In Verleg. Jesaiae Fellgibeis 1675 [rz.]. [Na końcu 3 części] Jehna, Gedr. bey Sam. Krebsen 1675. Jena, druk. Samuel Krebs, 1675.
703 Neunachbar Joannes. Hertzliche Mit-Freude gegen Seiner Wol-Ehr- würden. Hn. Andrea Hinnio [...] Pfarrern [...] in der Alten Stadt Elbing als er seine [...] Tochter [...] Reginam dem [...] Christiano Stephani [...] den 14 Jan, im Jahr 1670 in Elbing ehelich ausstattete. In einem [...] Wunsch [...] erwiesen von [...] Thorn, gedr. durch Joh. Coepselium, Gymn. Typ. (1670). Toruń, druk. Jan Coepsel, (1670).
2003 Neunachbar Joannes. Dank- und Freuden-Predigt nach Anleitung der Worte Gottes Esaiae XXXII, v. 1, 2. als der Durchleuchtigste Grossmächtigste Fürst und Herr H. Michael Thomas Korybuth Hertzog von Wissiniowiec […]. Der Höchst-löblichen Kron-Stände ingesamt zum Könige in Pohlen und Gross-Fürsten in Littauen Reussen Preussen Lieffland Samogitien Severien Schmolensko und Czernichaw […]. Im Lager bey Warschau den 19. Junii des 1669sten Jahres mit inniglichem Frolokken des gantzen Königreichs erwählet worden […]. In Thorn drukkts Joh. Coepselius, Gymn. Buchdr. Toruń, druk. Jan Coepsel, (1669).
698 Neumark Georg. Die sieben Weisen auss Griechenland. Das ist deroselben historische Lebensbeschreibung [...]. Dantzig, gedr. bey Andr. Hünefeld, in Verleg. Ernst Müllers 1651. Gdańsk, druk. Andrzej Hünefeld, 1651.
1372 Neumann Kaspar. Treść wszystkich Modlenia śię Sposobow, w Proźbie, Modlitwie, Przycżyn: Dźiękowániu, Słowy krotkiemi ogárniona: Ludźiom wsżystkim żadnego nie wyłącżájąc Wieku, Stanu, Doległośći, Czásu, ták ráno, jáko na Wiecżór, niemniey y w kośćiele Nábożeństwo odpráwującym przygodna. Z Niemieckiego ná Polski przeniesiona Język przez Janá Ernesti. W Oleśnicy Drukował Gottfryd Güncel, Kosztem Tłumácżá. R. P. 1687. Oleśnica, druk. Gotfryd Güntzel nakł. Jana Ernestiego, 1687.
1371 Neukirch Benjamin. Panegyris Sacra, in Diem Natalem Dulcissimi nostri Salavatoris, Domini Jesu Christi, piâ Simplicitate conscripta à Benjamin Neukirch, LL. Stud. Anno reparatae Salutis, 1685 [rz.]. Francofurti ad Viadrum, Literis Zeitlerianis. Frankfurt a. O., druk. Christoph Zeitler, (1685).
1760 Neugebohrn Franz Philipp. Zwierciadło Ná Uyzrzenie [sic] Trabalnych makuł zanurzonym w błądách [sic] Zydom, Z ich włásnego Pisma Wyjęte, Dowodámi z Starego y Nowego Testamentu Obiasnione, Przez Jozefa Salomona Lefenbergena, Ktory był Portugálskim y Zydowskim Rábinem, oraz w tychże Kráiách będąc Sacrae Lingvae Professorem, á teraz w Roku P. 1728. práwym zostáwszy Kátholikiem, umyślił Zydowskie błędy ná widok Polskiemu wyjáwić św[i]átu, Ktore zá dozwolenie[m] Zwierzchnośći Duchowney, ku pożytkowi dusz błądzących, z ćieniow Drukarskich ná widok Wystawuie. Roku od Národzenia prawego Mesyasza 1737. w Wilnie w Drukárni Akademicki [sic] Soc. Jesu. Wilno, druk. Akademicka (Jezuitów), 1737.
694 Neufeldt Konrad. Breves notae ad manuale logicum dn. D. Johannis Scharfii etc. in gratiam tyronum et lucern adderent definitionibus et divisionibus, praeprimis doctrinae Syllogisticae et Usui Logices Generali a M. Conrado Newfeldt Dant. Regiomonti, J. Reusner 1651. Królewiec, druk. Jan Reussner, 1651.
695 Neufeldt Konrad. Causa Dei, bonitatem ac sanctitatem ejus summam infinitamq[ue] concernens adversus Novae Calixtinae sectae infelicis sectarij, D. Christiani Drejeri monstrosae theologiae et philosophiae horrendum specimen: Deus est causa malorum per accidens: privatis Academicis praelectionibus defensa et jam in gratiam veritatis publicae luci concredita, a M. Conrado Newfeldt Dantiscano, scholae Cniphofio - Cathedralis Rectore. Accessit ad finem Judicium Theologicum de hac Formula ex Bibliotheca beatissimi theologi, Dn. D. Coelestini Myslentae. Typ. viduae Georgii Rhetii 1653 [rz.]. (Gdańsk), druk. wdowy Jerzego Rhete (II), 1653.
696 Neufeldt Konrad. Dilucida evictio sanctitatis Dei et sanctissimi ejusdem Verbi adversus iniquam, imo blasphemam, Dei et Scripturae Sacrae accusationem, qua D. Christianus Drejerus tum in Apologia [...] invadere audet, Sanctissimum Numen causam mali per accidens vocando, et Scripturas S. in iniquitatis consensum trahendo [...] Praemissa est praefatio dedicatoria et apologetica ad [...] Dnnos Regentes et inclytos Prussiae Ordines, qua optima fama B. Coelestini Myslentae [...] vindicatur. Autore M. Conrado Newfeld. 1655 [rz.]. B. m., 1655.
697 Neufeldt Konrad. Symb[olum] B.D. Caelestini Myslentae In bonitate suae causae Deus ipse triumphat Unfeilbahre Abzeichen, aus welchen abzunehmen ist dass D. Christian Drejer nicht allein in seinem Gewissen, sondern auch fürm Angesicht der Christlichen Kirche, seiner falschen Lehren halben überführet sey, wie in andern Fragen, also [...] in dieser Frage: Ob Gott ein Ürsach der Sünden sey [...]. 1655. B. m., 1655.