Id [0‑9]: Nazwisko i imię / hasło: Tytuł: Miejsce i rok wydania:
1604 Koribski Stanisław. Officium abo godzinki o Duchu Swiętym dla bráctwá ubogich P. Chrystusowych, y inszych nabożnych. Przy kościele farskim Ponieckim pod tytułem Narodzenia Pánny Naświętszey zdawná fundowanego y postánowionego. Znowu, od stolice swiętey apostolskiey przywileiámi, y odpusty wielkimi nádánego, y potwierdzonego. Zá stárániem X. Stanisława Koribskiego altáristy tegoż bráctwá. Zá pozwoleniem Stárszych. W Poznaniu. W Drukárni Woyćiecha Regulusá Roku Páńskiego 1639. Poznań, druk. Wojciech Regulus, 1639.
1605 Korona. Korona miesięczna, abo nauki i uwagi chrzescianskie ná káżdy dźień mieśiącá. Przez jednego pobożnego Oycá Societatis Jesu zebrane. Dla pożytku pobożnych ludźi, z Francuskiego ná Polskie przetłumaczone, teraz záś świeżo przedrukowane. w Roku Páńskim 1709. w Drukárni Kálisk. Soc. Iesu. Kalisz, druk. Jezuitów, 1709.
1606 Korona (Złota). Złota korona Drogiemi Nabożeństwá Kátolickiego Kleynotámi ták dawnemi, iáko y teráz nowo przydanemi Gorliwym w Nabożeństwie Sercom zgotowana. z pozwoleniem Stárszych przedrukowana. W Wilnie Sumptem Typografiey Akádem. Societatis Iesu. Roku Páńskiego, 1720. Wilno, druk. Akademicka (Jezuitów), 1720.
1607 Korsak Jan. Rok iak dzien krotki co do wdźięczney pracy y dzien iak rok długi, co do wieczney rekompensy,* albo krotkie na każdy dźień roku dla Matki Boskiey przysługi ćiągnące za sobą w rekompenśie wiek długi, przez X. Jana Korsaka J. AA. LL. y filozofii doktora, aktualnego ś. theologii professora, w roku 1747 opisane. Za szczęśłiwy prognostyk za żyćia lat długich; po śmierći wiekow złotych, kulturom y kulturkom Matki Boskiey ofiarowane. [Cz. 1] W Wilnie, w Drukarni Akademic. Societat. Jezu [sic]. Wilno, druk. Akademicka (Jezuitów), (1748).
1608 Kwiatkiewicz Jan. Przydatek Rocznych Dziejow Koscielnych Zebranych Przez W.X. Jana Kwiatkiewicza Societatis Jesu Aż do lat naszych do Druku Podany Roku P. 1706. W Drukarni J.K.M. Collegium Calisk. Societatis Jesv. Kalisz, druk. Jezuitów, 1706.
1609 Laudum. Laudum generalne woiewodztw y powiatow Wiel. Xtwa. Litewskiego przez delegowanych Ichmosciow panow posłow ná dzien Cztyrnásty [sic] Augusta do Wilna zgromádzonych Iednostaynie postánowione Roku 1698. B. m., (1698).
1610 Łazowa Konstancja z Jundziłłów. Nabozenstwo z Różnych approbowanych Kśiążek w jedno Z wyborem y pilnośćią, Przez Jasnie Wielmozną Jey Mość Panią P. Konstancyą z Jundziłłow Łazową Kasztelanową Mscisławską zebrane. Y pod teyże samey J.W. Imść P. Imieniem, dla pożytku y wygody wiernych Chrystusowych, Za pozwoleniem Zwierzchnośći Duchowney, pierwszy raz z druku wychodzące Roku Pańskiego 1753. W Wilnie, w Drukarni J.K.M. WW.XX. Franciszkanow. Wilno, druk. Franciszkanów, 1753.
1611 Lekarstwa. Lekarstwa domowe. Dla porátowánia zdrowia ludzkiego, w chorobach y nagłych przypadkách. Z wielkiego Zielniká krotko zebráne y dla pożytku pospolitego do druku podane. Z przydatkiem prezerwátyw od morowego powietrzá, y iáko czynić oleyki, wodki, máśći, soki, lekárstwá końskie, kąpieli białogłowskiey płći należące. W Krakowie. Roku Páńskiego, 1706. Kraków, 1706.
1612 Liricius Hipolit. Bractwo chordy Abo paska zakonnego S. Fránćiszká, po wszystkiéy Koronie Polskiéy, u Bráćiéy Mnieyszych Fránciszká ś. mocą Stolice Apostolskiey postánowione, y do arcybráctwá Assyskiego przylączone [sic]. Z sporządzeniem nabożeństwá któré zwykło bywać ná Mszách y Processyách Bráckich z niektórémi Modlitwámi. Przez X. Hyppolita Lyricyusá z stárego Sączá, Zakonniká Zakonu Fránćiszká świętego Conuentualium. Zá pozwoleniem Stárszych. W Krakowie, W Drukárniéy Máćieiá Jędrzeiowczyká. Roku Páńskiego, 1619. Kraków, druk. Maciej Jędrzejowczyk, 1619.
1613 Lochman Augustyn. Krotkie zebranie Zywotá S. Iana Bozego rytmem oyczystym opisáne. A pod herbowną protekcyą stárożytney Srzeniawy y nieustrászonego Dzika Iasnie Wielmozney Iey Mći paniey P. Elzbiety ná Wiśniczu y Iárosłáwiu hrábiney Lubomirskiey S. R. P. Xiężny marszałkowey wielkiey koronney Szpiskiey etc. stárośćiny horyzontowi polskiemu ogłoszone. Warszawa, druk. Karol Ferdynand Schreiber, (1690?).
1614 Łosiowic Michał. Pastwy Słowa Bozego, Ná sławnych cudownym Bogárodźice P. Obrázem, Łąkách Brátyáńskich zebráney, A ku używániu práwowiernych Owieczek Chrystusowych, y wygodźie Pásterzow ich do Druku podáney, przez X. M. Michała Łosiowica, Prowincyi Wielkopolskiey Reformatá, Zá Dozwoleniem Stárszych. Częsc Wtora, W ktorey śię záwieráią Kazánia ná Swiętá uroczyste cáłego Roku. W Toruniu, Nakłádem Jáná Chrystyáná Laurerá, Anno 1706. Toruń, nakł. Jan Chrystian Laurer, 1706.
1615 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie roznego nabożenstwa przez Konstancyą Lubomirską kasztelanową krakowską, hetmanową wielką koronną etc. dla duchownego pożytku. Na uzywanie swoim potomkom y innym práwowiernym w potomny wiek sporządzone. B. m., b. r. (po 22 V 1702).
1616 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie rożnego nabożeństwa niegdy przez J.O.X. Konstancyą Lubomirską kasz. krak. h.w.k., a teraz nowo reformowane z wielą przydatkow rożnego nabożeństwa Jaśnie Oświeconey Xiężnie Jeymośći z Tarłow Lubomirskiey podkomorzyney wielkiey koronney p.p.o. dobrodzieyce. W Warszawie w Drukarni Collegium Societatis Jesu Roku P. 1724. Nakładem Iana Tłuszkiewicza Intr. Warsz. Warszawa, druk. Jezuitów nakł. Jana Tłuszkiewicza, 1724.
1617 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie rożnego nabożeństwa niegdy przez Jaśnie O. X. Konstancyą Lubomirską kasztelanową krakowską, hetmanową wielką koronną dla Duchownego pożytku sporządzone. A teraz nowo przedrukowane z wielą przydátkow á miánowićie Rożáńcá. Roku Páńskiego 1730. Kosztem Kazimierza Gałeczki Bibl. J.K.M. Warszawie, w Drukárni J.K.M. y Rzeczy-Pospolitey Schol. Pia[r]u[m], 1730. Warszawa, druk. Pijarów nakł. Kazimierza Gałeczki, 1730.
1618 Lubomirska Konstancja. Krotkie zebranie roznego nabozenstwa, ku większey czći y chwale Naywyższego w Troycy S. Jedynego Boga y Nayswiętszey Panny Maryi Niepokalanie poczętey Matki Bożey, także rożnych swiętych pátronow, y pátronek, godźinkámi, litániámi, y innemi nabożnemi modlitwámi odnowione, a niegdyś przez ś. p J.O. Konstancyą Lubomirską kasztelanową krakowską, hetmanową wielką koronną etc. do druku podane, teraz zaś świeżo dla wygody dusz chrześćiáńskich przedrukowane. W Krakowie, W Drukárni Micháłá Dyaszewskiego, J.K.Mci. Typografa, Roku Páńskiego 1741. Kraków, druk. Michał Dyaszewski, 1741.
1619 Lubomirski Hieronim Augustyn. Manifestum Cellsissimi Domini Hieronymi Augustini S.R.I. Principis Lubomirski Comitis in Wisnicz et Iarosław Castellani Crac. Magni Exercituu Poloniae Ducis. B. m., b. r. (1704).
1620 Luis de Granada. Exercycia albo Zabawy duchowne ná Siedm Rozmyslánia Porannych y Tyleż Wieczornych rozdzielone przez W.O. Ludwiká z Gránaty [sic] Zakonu Káznodzieyskiego po Hiszpáńsku napisane. Potym z tego na Włoski, z Włoskiego na Łáćinski, á náostatek teraz świeżo ná Polski Ięzyk przez iednego Karmelitę Bossego Prowincyey Polskiey przetłumáczone. W Lublinie w Drukárni Collegij Soc. Iesu. Roku Pánskiego 1688. Lublin, druk. Jezuitów, 1688.
1621 (Małgorzata Maria Alacoque św.). Echo z pod cieniow zakonnych wychodzące, skutki dobroczynności Boskiey, w duszy Jemu wierney. Y miłość Pána Jezusową ku nam grzesznym ogłaszaiące, to iest Krotkie zebránie Zywotá wielkiey służebnice Boskiey wielebney siostry Maryi Małgorzaty Alakok, zakonnice Nawiedzenia Nayświętszey Pánny Maryi. Z fráncuskiego ięzyká ná polski przetłumaczone y do druku podáne przez zakonnice tegoż Instytutu klasztoru Krákowskiego. W Roku Páńskim 1719. W Warszawie w Druk. I.K.M. Scholarum Piarum. Warszawa, druk. Pijarów, 1719.
1622 Manifest. Manifest woiewodztw y powiatow W.X. Litewskiego. Przez delegowanych Ichmośćiow panow p. posłow do Wilna zgromádzonych w Trybunale W.X. Litewskiego dńia 14. Augusta záńieśiony w Roku 1698. B. m., b. r. (Wilno?, 1698).
1623 Manni Giovanni Battista. Katownie Więzienia Piekielnego Niektore Obrazami, y Przykładámi Od X. Iáná Baptysty Manni Soc. Iesu, Poczterykroć po Włosku wydanemi, Obiasnione. Potym Ná postrach y poprawę grzesznym po Polsku, z małą rzeczy odmianą Przez Iednego Kapłana teyże Societatis Z dozwoleniem Starszych wydáne. Teraz záś swieżo przedrukowane. W Wilnie, w Drukarni Akademickiey Societatis Jesu, Roku Páńskiego 1716. Wilno, druk. Akademicka (Jezuitów), 1716.
1624 Manni Giovanni Battista. Prawdy Powszechne abo Dowodne Nauki Chrzescianskiey Filozofii. Wybrane z Rozmyślánia Czworakiey Wieczności. Od Xiędza Iana Manni po Włosku wydane, a od X. Idziego Estrixa po Łáćinie przetłumaczone. Obudwu Societatis Jesu Kápłánow. Teraz Oyczystym ięzykiem Od I.K.G.S.G.N. Do używania pospolitszego przełozone. Roku Wćieloney Przedwieczney Prawdy 1703. B. m., 1703.
1625 Manni Giovanni Battista. Prawdy powszechne, abo dowodne nauki chrzescianskiey filozofii. Wybrane z Rozmyślania czworakiey wieczności. Od Xiędza Iana Manni po włosku wydane. A od X. Idziego Estrixa po łaćinie przetłumaczone. Obudwu Societatis Jezu kapłanow. Teraz oyczystym iężykiem [sic] od I.K.G.S.G.N. do uzywania pospolitszego przełozone. Roku Wćieloney Przedwieczney Prawdy. W drukarni Collegium Warszawskiego Societatis Jesu, 1728. Warszawa, druk. Jezuitów, 1728.
1626 (Maria Magdalena św.). Officium Abo Godzinki Swiętey Maryey Magdaleny. Na wielu mieyscach Łaćińskim ięzykiem wydane, na Polski przełożone, y do druku podane. Przez X. Dominika Łukaszewicza, Predykatora Generalne. Zakonu Dominika Swiętego. Z dozwoleniem Starszych. W Wilnie, w Drukarni Akademickiey Societatis Iesu, Roku Pańskiego 1701. Wilno, druk. Akademicka (Jezuitów), 1701.
1627 Martin von Cochem. Baum-Garten In grossem Druck: Darinnen ueberaus kraefftige, nuetzliche und anmuethige, Morgen- und Abend- Mess- und Vesper- Beicht- und Communion-Gebetter: Wie auch Zu dem hochwuerdige[n] Sacrament, Und der Heiligen Dreyfaltigkeit: Zu Christo, und dem bittern Leyden: Zu der Mutter Gottes, und den Heiligen: fuer lebendige, und Abgestorbene: Sammt noch zehen Litaneyen, und einer Zugab von vielen Tag-Zeiten begriffen seynd. P. Martini von Cochem Capuc. Ordens. Permissu Superiorum. Braunsberg Gedruckt im Collegio der Societaet Jesu, Im Jahr 1749. Braniewo, druk. Jezuitów, 1749.
1628 (Maria, Matka Boska). Marya Imie [sic] Naslodsze Przenaswiętszey Matki Bozey, Nieprzebrane słodkośći łask y poćiech Morze, w Bráctwie tegoż Imienia Zbawiennego, Nowo w kośćiele Kátedrálnym Wilenskim z władze y pozwolenia od Stolice S. Apostolskiey żáłożonym. A od I.W.X. Mikołáiá Stephaná Pácá, Biskupá Wilenskiego ufundowanym wylewaiące. w Poznaniu, w Druk. X. Woyciechá Láktánskiego, 1689. Poznań, druk. Wojciech Laktański, 1689.
1629 (Maria, Matka Boska). Marya jmię naysłodsze Przenayswiętszey Matki Bozey, nieprzebrane słodkości łáski y pociech morze, w bractwie tegoż imienia zbáwiennego, nowo w kościele Swiętego Ducha w Lublinie z władze y pozwolenia od stolice s. apostolskiey záłożonym wylewaiące. Zá pozwoleniem władzy y zwierzchności duchowney, przedrukowane. W Lublinie w Drukárni Kollegium Soc. Jesu, Roku Pańskiego 1739. Lublin, druk. Jezuitów, 1739.
1630 (Maria, Matka Boska). Marya, Imię Naysłodsze Przenayswiętszey Matki Bozey, Nieprzebrane słodkośći łaski y pociech Morze, w Bractwie tegoż Imienia Zbawiennego, Nowo w Kośćiele Swiętego Ducha w Lublinie z władzy y pozwolenia od Stolice S. Apostolskiey założonym wylewaiące. Za pozwoleniem władzy y zwierzchnośći Duchowney, á dla pożytku Dusz ludzkich nowo przedrukowane. w Lublinie, w Drukárni Colleg. Soc. Jesu, 1744. Lublin, druk. Jezuitów, 1744.
1631 (Maria, Matka Boska). Niebo Łask Maryi Dwonastą gwiazd ozdobione: to iest Duchowne Nauki z przyzwoitym Nabożeństwem ná uszanowanie NN. Panny y Matki Boskiey ná dni Swiąt iey káżdego miesiąca w roku przypadaiáiące, wydáne w Wiedniu roku 1730, ná Polski ięzyk przetłumaczone y wydrukowane. W Lublinie, w Drukarni Lubelskiey Societatis Jesu, Roku Pańskiego 1738. Lublin, druk. Jezuitów, 1738.
1632 (Maria, Matka Boska). Tydzien Maryey, albo Psałterz imieniu Nayswiętszej Boga-Rodzicy Panny, na tygodniowe nabożeństwo rozdzielony. Z Fráncuskiego ięzyká ná Polski przetłumaczony, z przydatkiem niektorego nabożeństwa. Ná większe wysławienie Matki Boskiey do druku podány. W Wilnie, w Drukárni Akádemickiey Soc. Iesu, Roku 1704. Wilno, druk. Akademicka (Jezuitów), 1704.
1633 Meta. Meta zbawienna ubiegaiącym się do szczęśliwey wiecznośći wymierzona (współwyd.) zob. Dziardyn duchowny (1722). Poznań, druk. Akademicka nakł. Józefa Wolnskiego, 1722.